"Anii treceau tiptil ca niste soapte
Unul venise de prin Miaza Noapte
Si celalalt dintr-un Apus.
S-au intalnit,
Si-au multumit,
S-au luat de mana si s-au dus,
Se cunosteau din presupus."

Arghezi

vineri, 29 aprilie 2011

Descult



'Castelul tau de ghiata l-am cunoscut, gandire:
Sub tristele-i arcade mult timp am ratacit
De noi rasfrangeri dornic, dar nicio oglindire,
In stransele cristale ce-ascunzi, nu mi-a vorbit.

Am parasit in urma grandoarea ta polara
Si-am mers spre caldul pamant de miazazi,
Si sub un palc de arbori stufosi, in fapt de seara,
Cararea mea, surprinsa de umbra, se opri.
................................................................

Sub infloritii arbori, sub ochiul meu uimit,
Te-ai resorbit in sunet, in linie, culoare,
Te-ai revarsat in lucruri, cum in eternul mit
Se revarsa divinul in luturi pieritoare.
..............................................................

Si-n acel fapt de seara, uitandu-ma spre nord,
In ceasul cand penumbra la orizont descreste
Iar seara intarzie un somnolent acord,
Mi s-a parut ca domul de ghiata se topeste.'
( Umanizare - Ion Barbu)

Aurel Moldoveanu - Descult prin zapada

Asculta mai multe audio diverse

3 comentarii:

  1. poezia si melodia sunt de exceptie...multumesc....acum ma las purtata de ritmurile muzicii....

    RăspundețiȘtergere
  2. Ce încântare să recitesc Ion Barbu! Mulţumesc, de mult se-aşternuse uitarea-mi pe versu-i de clocot cu(-)minte...

    RăspundețiȘtergere
  3. ... cuminte ca un fluture de noapte...

    we fain!!!

    RăspundețiȘtergere