"Anii treceau tiptil ca niste soapte
Unul venise de prin Miaza Noapte
Si celalalt dintr-un Apus.
S-au intalnit,
Si-au multumit,
S-au luat de mana si s-au dus,
Se cunosteau din presupus."

Arghezi

vineri, 24 februarie 2012

...

Joc de noapte

A.E Baconsky

Noaptea străbat bulevarde oblice,
odihnindu-mi privirea-n orbitele lor.
Noaptea-ntânlesc trecători singuratici
grăbind către casă,
şi c-un gest nevăzut le fur umbrele.
Jocul acesta l-am învăţat singur
odată, demult—jocul şăgalnic
îl ştiuse cândva un copil
cu capul învăluit de un nimb de vise

Unde sunt anii, unde sunt iernile
amestecate cu paşi de lup?
Pe-atunci mă jucam gonind umbrele norilor,
astăzi fur umbre de oameni.

Umbre de oameni, umbre de oameni…

Nu pot vedea lunga trenă de noapte,
Nu pot vedea întunericul
veşnic pe urmele lor.

Chiar dacă jocul meu pare-o risipă

Un dans de comete în gol–

am să-l joc până când va rămâne din mine
doar o patimă veche ca un simbol.

Un comentariu: